logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۰۲۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
هانی زاده مطرح کرد؛

ناکامی آمریکا در سلسله نشست های ضد ایرانی

ناکامی-آمریکا-در-سلسله-نشست-های-ضد-ایرانی
هانی زاده با اشاره به نشست سازمان همکاری اسلامی گفت: بیانیه های صادر شده و سخنرانی هایی که در جریان این کنفرانس علیه ایران صورت گرفت، بدون اشاره به شرایط فلسطین و تنها با هدف انزوای ایران صورت گرفت، فاقد ارزش است.

به گزارش موج رسا; حسن هانی زاده، کارشناس مسائل منطقه در تشریح نشست سازمان همکاری اسلامی که به میزبانی ابوظبی تشکیل شد  گفت: نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در ابوظبی در ادامه سلسله کنفرانس های ورشو و شرم الشیخ بود که این کنفرانس ها برای جریان سازی علیه ایران با شکست مواجه شدند.

 

وی اظهار داشت: سازمان همکاری اسلامی که در سال 1969 و متعاقب آتش سوزی مسجدالاقصی تشکیل شد، در طول سال های اخیر به دلیل نفوذ عربستان و اینکه دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در جده عربستان قرار دارد، به یک نهاد بی خاصیت و فلج تبدیل شد و از اهداف خودش در رابطه با دفاع از مقدسات اسلامی در فلسطین دور شد.

 

کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: نشست وزرای خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی در ابوظبی در واقع با هدف جریان سازی علیه ایران و دور کردن جهان اسلام از جنایت های عربستان علیه مردم یمن و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین برگزار شد.

 

بیانیه های صادر شده در این نشست فاقد ارزش و اعتبار است

هانی زاده افزود: سازمان همکاری اسلامی جایگاه و مشروعیت خودش را در میان ملت های اسلامی از دست داده است، بر همین اساس بیانیه های صادر شده و سخنرانی هایی که در جریان این کنفرانس علیه ایران صورت گرفت، بدون اشاره به شرایط فلسطین و تنها با هدف انزوای ایران صورت گرفت، فاقد ارزش است.

 

وی خاطر نشان کرد: ملت های اسلامی در حال حاضر دریافتند که جمهوری اسلامی ایران تنها کشور اسلامی است که از ملت فلسطین دفاع می کند.

 

این کارشناس با اشاره به همسویی امارات، بحرین و عربتسان با رژیم صهیونیستی، گفت: تلاش کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای برقراری رابطه علنی با اسرائیل، در حقیقت جایگاه این کشورها را به شدت متزلزل کرده است و این کشورها هیچگونه ارزشی از نظر ملت های اسلامی ندارند.

 

هانی زاده در پاسخ به این سوال که "چرا آمریکایی ها برای مقابله با ایران به کشور های عربی متوسل شده اند؟" گفت: نگاه آمریکا به کشورهای حوزه خلیج فارس در حد یک عابر بانک منطقه ای است.

 

وی ادامه داد: عربستان سعودی و امارات به دلیل داشتن توان مالی بالا هزینه های ماجراجویی و جریان سازی های آمریکا علیه ایران را پرداخت می کنند.

 

کارشناس مسائل منطقه اشاره کرد: عربستان و امارت درصدد این هستند که کشورهای عربی را به برقراری ارتباط با اسرائیل تشویق کنند، بنابراین از آنجایی که آمریکایی ها به شدت نیازمند کمک مالی عربستان و امارات برای جریان سازی علیه ایران و ماجراجویی در منطقه هستند، لذا این کشورها را به شدت تحت فشار قرار می دهند که به نیابت از لابی صهیونیستی اسرائیل و آمریکا علیه ایران عمل کنند.

 

حسن هانی زاده خاطر نشان کرد: امارات، بحرین و عربستان به دلیل همسویی باسیاست ها آمریکا و رژیم صهیونیستی  به شدت از نظر افکار عمومی منفور شده اند، مخصوصاً عربستان که با قتل کودکان یمنی و کشتن روزنامه نگار سعودی به شدت دچار انزوای سیاسی شده است.

 

وی در تشریح تاثیر برگزاری نشست هایی مثل ورشو و شرم الشیخ بر حضور ایران در منطقه، بیان داشت: نشست و کنفرانس شرم الشیخ با شکست مواجه شد و از طرفی نیز هدف کشورهای اروپایی استفاده از ظرفیت مالی و اقتصادی کشورهای عرب منطقه است.

 

کارشناس مسائل منطقه افزود: هدف از برگزاری کنفرانس شرم الشیخ، غارت ثروت های ملت های عرب است و در حقیقت کشورهای اروپایی به شدت دنبال این هستند که آمریکایی به تنهایی از ثروت های خاورمیانه استفاده نکنند بلکه خود اروپایی ها هم بتوانند از این سفره گسترده استفاده و بهره برداری کنند.

 

هانی زاده در پایان گفت: کنفرانس ورشو با شکست مواجه شد و نتوانست جریان سازی هایی علیه ایران انجام دهد و همچنین کنفرانس همکاری اسلامی که در امارات تشکیل شد با صدور بیانیه های بی خاصیت سعی می کرد ایران را دچار انزوا کند ولی ایران کشور تاثیر گذاری است و جایگاه بسیار مهمی نزد ملت های اسلامی و عربی دارد.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر