logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۰۲۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی زنجان مطرح شد؛

رتبه 9 زنجان در درآمد سرانه بدون نفت/ واحدهای سرب و روی زنجان با 30 درصد ظرفیت کار می کنند

رتبه-9-زنجان-در-درآمد-سرانه-بدون-نفت-واحدهای-سرب-و-روی-زنجان-با-30-درصد-ظرفیت-کار-می-کنند

کارشناس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: از لحاظ درآمد سرانه بدون نفت استان زنجان در رتبه نهم کشور قرار دارد و با لحاظ نفت استان دارای رتبه 13 است.

به گزارش موج رسا; قاسملو در جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان،اظهار داشت: از لحاظ درآمد سرانه بدون نفت استان زنجان در رتبه نهم کشور قرار دارد و با لحاظ نفت استان دارای رتبه 13 است.

وی افزود: از نظر بزرگی و حجم اقتصاد در کشور استان زنجان دارای رتبه 22 بدون احتساب نفت و با نفت در رتبه 24 قرار دارد.

این کارشناس خاطرنشان کرد: از لحاظ رشد اقتصادی استان زنجان دارای رتبه دوم کشور در سال 94است و که این رتبه در سال 93 نهم بود.

قاسملو ادامه داد: صنعت فلزات اساسی و مادر دارای مزیت نسبی و رقابتی در استان زنجان است.

وی با بیان اینکه استان زنجان از نظر اشتغال دارای رتبه اول در رشته فعالیت فلزات اساسی در بین صنایع استان در سال 94 است، افزود: از نظر صادرات نیز دارای رتبه اول است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه این جلسه،اظهار داشت:به دلیل کمبود مواد اولیه واحدهای سرب و روی زنجان با 30 درصد ظرفیت در حال حاضر کار می کنند.

وی با بیان اینکه 9 واحد سرب و روی در استان زنجان فعال است، افزود: 11 واحد تولید کنسانتره سرب و روی در استان زنجان فعال است.

این مسئول خاطرنشان کرد: هفت واحد تولیدی شمش روی در استان زنجان فعال است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه با توجه به ایجاد واحدهای متعددی تا 10 سال آینده معدن انگوران می تواند جوابگوی این واحدها باشد.

فغفوری بر ضرورت شناسایی و اکتشافات جدید معادن تاکید کرد و گفت: کمبود مواد اولیه و قیمت آن از مهمترین مشکلات صنعت روی است.

وی افزود: واحدها در زمینه تامین پرمنگنات پتاسیم و دپو پسماند در شهرک روی با مشکلات متعددی مواجه هستند.

این مسئول ادامه داد: عدم انتقال ارز از طریق سیستم بانکی از دیگر مشکلات واحدهای سرب و روی است که ضروری است در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان هفدمین و آخرین جلسه اقتصاد مقاومتی امروز برگزار شده است و امیدواریم در سال آینده فضای کسب و کار استان زنجان بهبود یابد.

شهرام طهماسبی با بیان اینکه 46 واحد از بزرگترین واحدهای تولید سرب و روی استان به این جلسه دعوت شده اند، افزود: این جلسه به منظور حل مشکلات این واحدها تشکیل شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر