logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۹
[ شناسه خبر : ۱۰۲۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان:

حمایت پارک علم و فناوری استان زنجان از 80 شرکت/ بیشترین نرخ رشد شرکتهای دانش بنیان را در کشور داریم

حمایت-پارک-علم-و-فناوری-استان-زنجان-از-80-شرکت-بیشترین-نرخ-رشد-شرکتهای-دانش-بنیان-را-در-کشور-داریم

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان از حمایت پارک علم و فناوری استان زنجان از 80 شرکت خبر داد.

به گزارش موج رسا; داود مرادخانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان کمک می کند تا ایده های افراد جوان و کارآفرین تبدیل به محصول و خدمات شود تا در سبد جامعه خود را نشان دهد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران رتبه 16 علمی دنیا را در اختیار داشته و بیشترین رشد علمی داشته است.

وی با اشاره به اینکه با تولیدات علمی با تبدیل به محصولات باید اثربخشی خود را در جامعه نشان دهند، افزود: وقت آن است که پیشرفت های علمی تبدیل به فعالیت های عملی شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه پارکهای علم و فناوری در گردش اقتصادی موثر هستند، عنوان کرد: پارک علم و فناوری استان زنجان از 80 شرکت حمایت می کند.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین وظیفه ما حمایت است، گفت: 623 نفر در پارک علم و فناوری استان و 118 نفر در مرکز رشد فعال هستند.

مرادخانی با بیان اینکه هدف ما براساس منویات مقام معظم رهبری هم افزایی و تمرکز در سکان کارآفرینی است، افزود: ما دنبال انحصار نیستیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه آخرین پارک مجوز گرفته کشور هستیم اما زیرساختهای خوبی را در استان داریم.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به نرخ رشد خوب پارک علم و فناوری استان زنجان تصریح کرد: ما مشکلی با پارک علم و فناوری تحصیلات تکمیلی و یا ایجاد پارک دیگر نداریم و پیشرفت در این حوزه را افتخار خود می دانیم.

وی با اشاره به افتخار کسب شده توسط پارک علم و فناوری استان زنجان نمایشگاه فن بازار ایران خاطرنشان کرد: از بین هزار طرح که استانها ارائه کرده بودند طرح پارک علم و فناوری استان زنجان در بین 5 طرح برتر قرار گرفت و قرارداد آن با سرمایه گذار بسته شد.

مرادخانی با اشاره به درآمد 40 میلیاردی شرکت های پارک علم و فناوری استان گفت: هزینه ایجاد یک شغل در مارک علم و فناوری 60 تا 70 میلیون تومان است در حالی که در صنعت برای ایجاد یک شغل بالای دو میلیارد هزینه می شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد شرکتهای دانش بنیان از 33 مورد به 52 مورد افزایش یافته است، تصریح کرد: استان زنجان جزو استانهایی بوده که بیشترین نرخ رشد دانش بنیان شدن را دارد.

این مسئول همچنین به تسهیلات ارائه شده در خصوص خدمت سربازی جوانان نیز اشاره کرد و گفت: برای حمایت از جوانان بحث امریه را برای فعالین این حوزه داریم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر