logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۴
[ شناسه خبر : ۱۰۲۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور اراضی جهادکشاورزی استان زنجان خبرداد

صدور 221 فقره مجوز تغییر کاربری در اراضی کشاورزی استان زنجان

صدور-221-فقره-مجوز-تغییر-کاربری-در-اراضی-کشاورزی-استان-زنجان

مدیر امور اراضی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به بهره‌برداران باید قبل از هر گونه تغییر کاربری اراضی نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند گفت: 221 فقره مجوز تغییر کاربری در اراضی کشاورزی استان زنجان صادر شده است.

جمال انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: برخوردهای قانونی صورت گرفته و همچنین آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی گسترده در زمینه اهمیت و ضرورت حفاظت از اراضی کشاورزی سبب کاهش قابل توجه روند تغییر کاربری‌های غیر‌مجاز اراضی زراعی و باغی در استان زنجان شده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور فرهنگسازی اهمیت حفاظت از اراضی کشاورزی در بین آحاد جامعه و جلوگیری از تغییر کاربریهای غیر مجاز در استان زنجان، همه ساله اطلاعات و نکات لازم به طرق مختلف از جمله بروشور، پوستر، بنر، برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی و تهیه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی استان ممنوع است، از صدور 221 فقره مجوز تغییر کاربری مجاز در اراضی کشاورزی استان زنجان در سال جاری خبر داد و افزود: بهره‌برداران بخش کشاورزی در مناطق مختلف استان لازم است قبل از هر گونه تغییر کاربری اراضی با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه نسبت به اخذ مجوز تغییر کاربری اقدام کنند.

انصاری تصریح کرد: سعی شده است با تسهیل روند صدور مجوز برای تغییر کاربری های مجاز در اراضی کشاورزی کم بازده استان زنجان، فرآیند مربوطه در کوتاه ترین زمان ممکن برابر قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی و آیین نامه های مربوطه و نهایتا با تشخیص ضرورت در کمیسیون تبصره یک ماده یک انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی را به سامانه «131» گزارش دهند افزود: تاکنون 859 گزارش مردمی در سامانه «131» استان زنجان به ثبت رسیده است.

وی با تاکید بر اهمیت و لزوم حفظ کاربری اراضی کشاورزی، راه‌اندازی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ را گامی بسیار مهم در راستای حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی دانست و عنوان کرد: از اقشار مختلف مردم انتظار می‌رود با مشاهده هرگونه تخلف در زمینه تغییر کاربری اراضی، مراتب را از طریق این سامانه گزارش کنند.

انصاری همچنین با تاکید بر لزوم همکاری رسانه‌ها بویژه صدا و سیما در معرفی سامانه ۱۳۱ به مردم و تبیین اهمیت حفظ کاربری اراضی خاطرنشان کرد: آحاد مردم باید ضرورت و اهمیت حفاظت از خاک و لزوم حفظ کاربری اراضی کشاورزی در جلوگیری از به مخاطره افتادن امنیت غذایی را به خوبی درک کنند.

وی با اشاره به همکاری خوب مردم استان زنجان در گزارش تخلفات تغییر کاربری از طریق سامانه ۱۳۱ افزود: طی سال جاری تاکنون 859 گزارش مردمی در این سامانه ثبت شده است که نسبت به سال گذشته رشد 20 درصدی دارد.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر