logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۹
[ شناسه خبر : ۱۰۲۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان مطرح کرد

خانه امن بهزیستی مامنی برای زنان آسیب دیده

خانه-امن-بهزیستی-مامنی-برای-زنان-آسیب-دیده-

معاون امور اجتماعی بهزیستی  استان زنجان گفت: مرکز دولتی خانه امن بهزیستی زیر مجموعه دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی و بوده ولی در حال حاضر زیر نظر مسئول اورژانس اجتماعی فعالیت می کند.

سلمان حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه خانه امن بهزیستی پناهگاهی برای اسکان زنان و کودکان همراه آنان است، اظهار کرد: این زنان به دلیل در معرض خشونت واقع شدن و یا احتمال مورد خشونت قرار گرفتن، نیاز به اسکان در محل امن دارند تا کارشناسان مددکاری و روان شناسی با مداخلات تخصصی خود بتوانند زمینه حضور مجدد فرد خشونت دیده و با در معرض خشونت در خانواده با شرایطی بهتر فراهم آید و این مداخلات تا حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.

حسینی با اشاره به ارایه تمامی حمایت های روانی اجتماعی از زنان در خانه امن، بیان کرد: در خانه امن، مداخلات به صورت کوتاه مدت برای پاسخگویی به نیازهای اساسی مانند: خوراک، پوشاک، سرپناه و امنیت و مداخله های بلند مدت شامل اقدامات تخصصی به منظور حمایت و توانمندسازی مراجعان انجام می شود و به صورت شبانه روزی در دسترس است.

وی با بیان این که در خانه های امن مددکار اجتماعی، روان شناسان بالینی ، مشاور حقوقی، فعالیت دارند و در صورت لزوم از خدمات روانپزشکی و پزشکی در خصوص مددجویان خانه امن استفاده می شود، یادآور شد: زنان خشونت دیده که از طرق مختلف می توانند از خدمات مرکز خانه امن استفاده نمایند. مراجعان می توانند به صورت حضوری و یا با استفاده از خط تلفن اورژانس اجتماعی 123 از خدمات این مرکز بهره مند شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی  استان زنجان مهم ترین راه کمک به زنان در مقابل خشونت و سوء استفاده جنسی، افزایش حمایت‌های قانونی از آنها را عنوان کرد و افزود : افزایش آگاهی‌های اعضای خانواده‌ از مصادیق و مظاهر خشونت و شیوه های مقابله با آن، استفاده از امکانات سایر ادارات به ویژه آموزش و پرورش  برای اطلاع رسانی و توان افزایی دانش دختران و زنان در خصوص خشونت و راه های مقابله با آن، کمک به زنان و دختران برای گزارش  خشونت‌های خانگی در خصوص خود از مهمترین اقداماتی است که می توان در مقابله با خشونت  های خانوادگی صورت پذیرد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر