logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۲
[ شناسه خبر : ۱۰۲۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

افزایش قیمت مسکن در استان زنجان غیرمنطقی است/ قیمت مسکن با درآمد جوانان همخوانی ندارد

افزایش-قیمت-مسکن-در-استان-زنجان-غیرمنطقی-است-قیمت-مسکن-با-درآمد-جوانان-همخوانی-ندارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به افزایش قیمت مسکن در استان زنجان گفت: افزایش قیمت مسکن در استان زنجان غیرمنطقی است.

مسعود بیات منش در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت نامطلوب مسکن در استان زنجان اظهار کرد: زمین های خالی در گلشهر داریم که در بورس بازی زمین در این موج اقتصادی التهاباتی را به بازار مسکن وارد میکند و به بازار مسکن تاثیر منفی می گذارد.

وی تصریح کرد: قیمت مسکن در استان زنجان اصلا منطقی نیست و ما قیمت مصالح را هم میدانیم که چقدر است و از قیمت عادلانه زمین و منطقه ای خبرداریم.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه قیمت ها عادلانه و واقعی نیست ابراز کرد: در مسکن حباب افزایش قیمت داریم که این حباب روز به روز بیشتر می شود.

وی با اشاره به اینکه بخش خدمات در استان زنجان ضعیف است گفت: مباحث فعلی مسکن مباحث اقتصادی است و پولهای اضافه و سرگردان که در بازار وجود دارد بخش مسکن و زمین را هدف قرار داده است.

بیات منش با بیان اینکه جلساتی که برای کنترل و افزایش نظارت بربازار که تشکیل می شود باید در بخش مسکن هم چنین جلسانی در استان زنجان تشکیل و موضوعات و مشکلات مسکن مورد بررسی شود عنوان کرد: مراکزی که در استان زنجان سبب افزایش قیمت مسکن شده است مشخص است که باید این مراکز کنترل شود.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه کنترل این مراکز از وظایف سازمان ما نیست و سازمانهای نظارتی باید به این موضوع ورود داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان عنوان کرد: ما وظیفه مسائل فنی مسکن را داریم و بحث تامین زیرساختها و عرضه و تقاضا است که باید در این راستا برنامه ریزی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: باید با حضور دستگاههای نظارتی جلساتی تشکیل شده و برای حل این مشکل تصمیم گیری شود.

بیات منش با اشاره به اینکه موج افزایش قیمت مسکن در استان زنجان ایجاد شد و قیمت بالا رفت افزود: ممکن است با این وضعیت 4، 5 سال در بخش مسکن رکود داشته باشیم و افزایش قیمت در این حوزه نداشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تجارب سالهای گذشته پیش بینی می شود سال آینده بازار وضعیت مسکن در رکود باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در بازار مسکن سال 80 یک افزایش داشتیم و بعد از آن 5 سال رکود شد و بعد 85 یک افزایش داشتیم و همچنین 90 و 91 نیز قیمت مسکن بالا رفت و بعد از چند هم شاهد صعود قیمت مسکن بودیم.

وی عنوان کرد: سال 95 و 96 بهترین موقع بود برای جوانان که یک جوان می توانست با 70 ،80و 100 میلیون تومان صاحب یک آپارتمان و یا با 150 میلیون تومان صاحب یک خانه ویلایی شود ولی در حال حاضر وضعیت چنین نیست.

بیات منش بیان کرد: در چند سال قبل مسکن دار شدن جوانان به راحتی اتفاق می افتاد و مسکن مهر با 15 تا 20 میلون تومان به متقاصیان می دادیم امروز مسکن مهر به 150 تا 200 میلیون تومان افزایش قیمت داشته و این وضعیت با درآمد جوانان به هیچ عنوان همخوانی ندارد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر