logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۸
[ شناسه خبر : ۱۰۲۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

68 درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان دارای سند مالکیت شد

68-درصد-از-واحدهای-مسکونی-روستایی-استان-زنجان-دارای-سند-مالکیت-شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: بیش از 68 درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان دارای سند مالکیت شد.

به گزارش موج رسا; سجاد صنعتی منفرد امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان توانسته با هدف ساماندهی نظام مالکیت منازل مسکونی روستایی از مجموع 91265 واحد مسکونی روستایی برای 62629  واحد،  همچنین برای 6415 واحد مسکونی در شهرهای زیر 25000 نفر سند مالکیت صادر کند.

صنعتی منفرد افزود: در مجموع برای 68/68% واحد های مسکونی روستایی سند مالکیت صادر شده است و طی برنامه ششم توسعه صدور اسناد مالکیت برای مابقی واحد های مسکونی در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: صدور اسناد مالکیت فعالیتی حقوقی و فنی برای تهیه و تنظیم مدارک و نقشه های لازم برای صدور اسناد اماکن شهری و روستایی است که در این راستا  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  با رسمیت بخشیدن به مالکیت ساکنین روستاها، افزایش انگیزه برای پایداری سکونت در روستا، گسترش کالبدی موزون و طراحی شده و بهره‌گیری مناسب‌تر روستاییان از خدمات برای سرمایه‌گذاری با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک اقدام به تهیه و اجرای طرح صدور سند اماکن روستایی کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان عنوان کرد: تضمین مالکیت و ارزش دادن به تثبیت مالکیت خانه‌های مسکونی، جلوگیری از تعارض مالکان، وجود وثیقه‌ای مطمئن برای اخذ تسهیلات، جلوگیری از مهاجرت روستایی به شهرها، برنامه‌ریزی موثر در بازار خرید و فروش و قانونمند کردن این فعالیت و همچنین تسریع در امر آموزش و بهداشت، از نتایج صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی به شمار می آید.

وی تاکید کرد: صدورسند واحدهای مسکونی روستایی برای خانوارهای روستایی هزینه چندانی ندارد و متقاضیان می توانند برای صدور سند به بنیاد مسکن مراجعه کنند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر