logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۷
[ شناسه خبر : ۱۰۱۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

به برکت خون شهدا، امروز تا آخر ایستاده ایم/ خانه شهید اولین سنگر پاسداری از انقلاب اسلامی

به-برکت-خون-شهدا،-امروز-تا-آخر-ایستاده-ایم-خانه-شهید-اولین-سنگر-پاسداری-از-انقلاب-اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: اگر امروز با اقتدار با شعار "تا آخر ایستاده ایم"، سرپا هستیم،به برکت خون های پاک شهیدان است

به گزارش موج رسا; آیت الله شیخ علی خاتمی امروز در تجلیل از خادمان شهدای استان زنجان، اظهار داشت:مسئله جنگ از آغاز زندگی اجتماعی در دنیا در همه اقوام و طوایف بوده است و در ادیان توحیدی با نام مقدس جهاد زینت پیدا کرده است.

وی افزود: قرآن کریم شهدا را حی و زنده معرفی می کند و هر کس فکری غیر از این داشته باشد، نشانه عدم شعور است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه قرآن کریم به مجاهدان فی سبییل الله که در رکاب پیامبر اکرم بودند اینگونه بیان می کند اگر در جنگ شما به ظاهر آسیبی می بنید و مجروح می شوید و کشته می دهید دشمنان شما هم آسیب می بینند،افزود: اما فرق شما با آنها این است که شما برای رضا خداوند متعال جنگ می کنید که پایانش بهشت و رضوان الهی است و آنها برای دنیا و خسارت محض مبارزه می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: روح مقاومت، حماسه و ایثار در طلوع اسلام از لسان پیامبر گرامی اسلام پس از آیات نورانی قرآن،همه خیر و سعادت و خوشبختی در زیر سایه شمشیر مجاهدان فی سبیل الله است.

آیت الله خاتمی بیان داشت: کسانی که برای حفظ ایمان و عقیده در عرصه جهاد وارد نمی شود در لسان پیامبر گرامی اسلامی انسان های منفور و منافق هستند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دنیا و در راس آن،استکبار جهانی از جمله آمریکا و شوروری احساس خطر کردند، قبل از پیروزی انقلاب حدود صد سال دنیا بین شرق و غرب تقسیم شده بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی  نه غربی افق جدیدی در سپهر سیاسی دنیا رقم زد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه دشمنان فکر نمی کردند انقلاب بماند، موفق شود و به سرانجام برسد،افزود: وقتی شرق و غرب احساس کردند انقلاب اسلامی ماندگار است بر علیه این نهال کوچک دست در دست هم داده نقشه کودتا کشیده،نیروها را مسلح کرده،محاصره اقتصادی، بایکوت سیاسی، حمله نظامی و در نهایت جنگ را به ما تحمیل کردند.

وی با اشاره به اینکه در جنگ نیز به دنبال طومار پیچی برای انقلاب اسلامی بودند، افزود: فرمان ایستادگی و مقاومت امام خمینی (ره) موجب شد تا نظام اسلامی در دوران دفاع مقدس نیز خوش بدرخشد.

امام جمعه زنجان بیان داشت: ملت ایران در دوران دفاع مقدس با لبیک به ندای امام به میدان جنگ آمدند و جنگ تا رفع فتنه موتور محرکه مردم شد.

 نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: تشکیل بسیج مستضعفین فکر خدایی بود که با بالا رفتن پرچم بسیج،همه در زیر این چتر جا گرفتند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ایمان و اعتقاد نتیجه داد و بعد از هشت سال ایثار و مقاومت نصرت الهی شامل حال مردم ایران شد،افزود: 3 هزار شهید در این دوران تقدیم نظام اسلامی شد.

وی ادامه داد:اگر امروز با اقتدار با شعار "تا آخر ایستاده ایم"، سرپا هستیم،به برکت خون های پاک شهیدان است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه کربلا در جنوب و غرب ایران ایجاد شد، افزود: برخی افراد حتی یک روز هم در جبهه حضور نداشتند.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: برخی ها آنقدر بی توفیق بودند که حتی یک ریال از مالشان قسمت جنگ نشد.

وی با بیان اینکه امام نهادهای قدیم سنتی را برای ادامه روند انقلاب کافی ندیدند،افزود: ارگان هایی همچون بنیاد شهید و کمیته امداد تاسیس شد که خوشبختانه بنیاد شهید با برکت توانست به خوبی نقش خود را ایفا کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان بیان داشت: نگاه آینده نگرانه امام خمینی (ره) موجب شده تا همه فرزندان شهدا در عرصه های مختلف جای شهدا را پر کنند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: این بیانیه نقش راه و ریل گذاری برای نظام اسلامی محسوب می شود.

امام جمعه زنجان گفت: خانه شهید اولین سنگر پاسداری از انقلاب اسلامی محسوب می شود که باید قدر دان این خانواده ها بود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر