logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۰۱۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان خبرداد

برگزاری 22 عنوان برنامه در بزرگداشت شهدا/532 شهید زنجانی در اسفند ماه تقدیم نظام اسلامی شده است

برگزاری-22-عنوان-برنامه-در-بزرگداشت-شهدا-532-شهید-زنجانی-در-اسفند-ماه-تقدیم-نظام-اسلامی-شده-است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: به مناسبت گرامیداشت 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا 22 عنوان برنامه در زنجان برگزار می شود.

علی کاظمی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ضمن گرامیداشت 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا و تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: برنامه های گرامیداشت روز بزرگداشت شهدا را تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد شهید در سال 58 و با دستور امام راحل صورت گرفته است، تصریح کرد: اعتبارات و نگاه این بنیاد ملی بوده و تلاش های بسیاری شده است تا از منابع مختلف برای معرفی 22 اسفند به عنوان روز بزرگداشت شهدا استفاده شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به انجام بیشترین عملیات ها و تقدیم شهدا در اسفند ماه، گفت: 532 شهید در اسفند ماه از استان زنجان تقدیم نظام اسلامی شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت همه باید تلاش کنیم، ادامه داد: در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تلاش می شود همه فعالیت ها با پیوست فرهنگی انجام شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به وجود 160 هزار سند از خانواده های شهید در قالب آثار، دلنوشته ها و خاطرات والدین شهدا، افزود: هشت جلد کتاب در این زمینه آماده شده است که تا کنون یک کتاب چاپ شده است.

وی در ادامه به برنامه های گرامیداشت 22 اسفند روز شهدا اشاره کرد و گفت: تشکیل ستاد بزرگداشت روز شهید در استان و شهرستان های تابعه، تشکیل جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در استان با موضوع روز شهید، انجام پایش سلامت و عیادت از ایثارگران بستری در بیمارستان ها و منازل از برنامه های پیش بینی شده است.

این مسئول تصریح کرد: برگزاری آئین تجلیل و تکریم از والدین شهدا، برگزاری چهل یادواره شهید در استان به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی از ۱۲ بهمن تا ۲۲ اسفند، فضاسازی و تبلیغات شهری به منظور معرفی ۲۲ اسفند و روز شهید و برگزاری مراسم غرس نهال و کاشت درخت به یاد هر شهید یک درخت از جمله برنامه های پیش بینی شده در این ایام است.

کاظمی برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، قرآنی و ... در بین ایثارگران و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه رؤسای بنیاد شهید با استقرار میز خدمت در تاریخ ۱۷ و ۲۴ اسفند از برنامه های این اداره کل عنوان کرد.

وی گفت: ملاقات مردمی و دیدار چهره به چهره با ایثارگران در مناطق مختلف استان، برپایی نمایشگاه های موضوعی در حوزه ایثار و شهادت در مصلی های نماز جمعه، مدارس، موزه شهدا و ...، هماهنگی جهت بازدید دانشجویان، دانش آموزان و عموم مردم از موزه شهدا و نمایشگاه عملکرد بنیاد استان از دیگر برنامه های این ایام محسوب می شود.

این مسئول ادامه داد: گلباران مزار مطهر شهدا و تجدید بیعت با آرمان های حضرت امام (ره) و شهدا و دیدار کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب زنجان از دیگر برنامه های گرامیداشت روز شهدا است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خاطرنشان کرد: همچنین تجلیل و تکریم از خادمین شهدا و کارمندان بازنشسته در سالروز تاسیس بنیاد، آئین تکریم و تجلیل از مروجین و فعالان حوزه ایثار و شهادت، ایثار اجتماعی، نخبگان  از برنامه های این اداره کل است.

کاظمی با اشاره به رونمایی از چندین عنوان کتاب و نرم افزارهای چند رسانه ای با موضوع ایثار و شهادت،افزود: اتمام ساماندهی ۹۰ درصد گلزار شهدای استان، برگزاری مراسم جشن پدران آسمانی توسط فرزندان معظم شاهد نیز از جمله برنامه های بنیاد شهید در راستای گرامیداشت روز شهید است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر