logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۰۱۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
شهردار زنجان:

آغاز اجراي طرح پلاك كوبي درختان در زنجان/ دفن اموات در مزار بالا و پايين زنجان از سال آينده ممنوع مي‌شود

آغاز-اجراي-طرح-پلاك-كوبي-درختان-در-زنجان-دفن-اموات-در-مزار-بالا-و-پايين-زنجان-از-سال-آينده-ممنوع-مي‌شود

شهردار زنجان با اشاره به اينكه بهشت زهراي زنجان افتتاح شده و همه تمهيدات براي دفن اموات در اين محل انجام شده است گفت: با تكميل اين پروژه دفن اموات در مزار بالا و پايين زنجان از سال آينده ممنوع مي‌شود.

به گزارش موج رسا; مسيح‌اله معصومي امروز در نشست خبري با اصحابه رسانه با اشاره به اينكه شهرداري زنجان برخلاف مشكلات از جمله مشكلات اقتصادي سال موفقي را پشت سر گذاشته است اظهار كرد: اين موفقيت‌ها  با همراهي خوب مديران استاني با مجموعه شهرداري به دست آمده است.

وي تصريح كرد: در شكل گيري و اجراي برخي از پروژه‌ها مجموعه استانداري، راه و شهريازي و اعضاي شورا همراهي خوبي داشتند.

شهردار زنجان با اشاره به اينكه به فرض اگر ما اخلاف نظرهايي در شوراي داشته باشيم و اين يك چيز طبيعي براي يك جمع است ولي در پروژه‌هاي اعضاي شوراي شهر همراهي خوبي داشتند افزود: در سطح استان نيز در برخي مواقع  با برخي از دستگاه‌ها اختلاف نظر داريم ولي دستگاه‌ها در شكل‌گيري پروژه‌هاي نقش مهمي داشتند.

وي با اشاره به اينكه پروژه‌ سبزه ميدان و روند اجراي آن بيان كرد: پروژه سبزه ميدان به لحاظ مراحل اداري كاملا منطبق با قانون و ضوابط اجرا شده است و در تمام مصوبات آن ضوابط قانوني طي شده است.

معصومي با اشاره به افزايش مناطق زنجان به 4 منطقه افزود: در حال حاضر تعداد مناطق شهري زنجان به 4 منطقه افزايش يافته كه اين كار باعث توزيع عادلانه خدمات در مناطق شهري زنجان مي‌شود.

وي عنوان كرد: صدور پروانه، توزيع عادلانه خدمات، كنترل ساخت و سازها، جلوگيري از سد معبر و غيره از مزاياي افزايش تعداد مناطق شهري زنجان به 4 منطقه بوده كه اين اقدمات با افزايش تعداد مناطق شهري با دقت بيشتري نيز انجام مي‌شود.

شهردار زنجان با اشاره به دو برابر شدن بودجه شهرداري زنجان خاطر نشان كرد: هميشه در بحث بودجه از نرم كشوري عقب بوديم و بودجه شهرداري زنجان براي هر شخص تنها 500 هزار تومان بود كه در حال حاضر به ميانگين كشوري نزديك شديم و اين رقم به 900 هزار تومان افزايش يافته است.

وي با اشاره به اجراي پروژه فيبر نوري در زنجان افزود: اين پروژه در 56 كيلومتر با رقم اعتباري زير 20 ميليارد تومان با شركت ايرانسلي به صورت مشاركتي انجام مي‌شود.

معصومي عنوان كرد: ارزش اين پروژه اين است كه ما به سمت شهر هوشمند حركت مي‌كنيم و نگاهمان نگاه هوشمندي است.

وي با اشاره به نصب المانهاي شهري در سطح شهر زنجان بيان كرد: 50 المان نوروزي در مناطق مختلف شهر زنجان نصب شده است.

شهردار زنجان با اشاره به كلنگ‌زني بازگشايي محور پادگان در دهه فجر امسال بيان كرد: اين طرح با اعتبار حدود 7 تا 8 ميليارد تومان اجرا مي‌شود و نكته حائر اهميت اين است كه با اجراي اين طرح گره بزرگي از مشكلات ترافيكي زنجان برطرف مي‌شود.

وي همچنين به افتتاح پروژه گلخانه مركزي در زنجان عنوان كرد: اين مركز چند كار را همزمان انجام مي‌دهد اولا اين گلخانه مركز تحقيقات گل و گياه است و در اين مركز شيوه كشت و نحوه آبدهي و گونه گل و درخت كاشته شده مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

معصومي با اشاره به اينكه با اجراي اين پروژه در خريد گل و گياه خودكفا شديم افزود: با اين پروژه از سال آينده از هزينه بيشتر در بخش گل و گياه صرفه جويي مي‌شود كه سالانه بالغ بر 2.5 ميليارد تومان بوده و با فروش گل و گياه منبا درآمدي نيز براي شهرداري محسوب مي‌شود.

وي با اشاره به بحث پلاك كوبي درختان سطح شهر زنجان افزود: درختان اين شهر تاراج مي‌شد متوجه نمي‌شديم و با اجراي طرح پلاك كوبي درختان مشخصات درختان سطح شهر زنجان ثبت شده و با اجراي اين طرح از بريده شده درختان سطح شهر جلوگيري مي‌شود.

شهردار زنجان عنوان كرد: همچنين شهرداري زنجان در ارزيابي دستگاه‌هاي اجرايي استان در طول 40 سال انقلاب به عنوان دستگاه برتر انتخاب شد.

وي با اشاره به بخشي از برنامه‌هاي شهرداري زنجان در سال آينده بيان كرد: اجراي طرح اصلاح خطوط اتوبوسراني از برنامه‌هاي شهرداري زنجان بود كه اين پروژه در سال آينده اجرا مي‌شود.

معصومي عنوان كرد: وضعيت خطوط اتوبوسراني زنجان قابل قبول نيست و بايد سامانه اتوبوسراني كاملا اجرا شود و بايد تغيير تحولات جدي در اين حوزه صورت گيرد.

وي در ادامه با اشاره به اينكه از ابتداي سال آينده دفن اموات در مزار پايين و بالاي زنجان ممنوع خواهد شد بيان كرد: بهشت زهراي زنجان در دهه فجر افتتاح شد و همه تمهيداتي كه براي دفن اموات در محل انجام شده است.

شهردار زنجان با اشاره به ايجاد اتوبوس گردشگري در زنجان بيان كرد: اين اتوبوس در چند روز آينده در زنجان فعال خواهد شد و براي گردشگران خدمات رايگان ارائه مي‌شود.

وي با اشاره به تامين بخشي از تجهيزات آتش نشاني زنجان عنوان كرد: بخشي از تجهيزات انفرادي آتشنشانان زنجان با اعتباري حدود 2 ميليارد تومان خريداري شد.

معصومي همچنين با اشاره به پروژه پل غيرهمسطح گلشهر كاظميه عنوان كرد: اين پروژه از پروژه‌هاي افتخار آميز شهرداري بوده و كه قبل از زمان‌بندي اعلام شده نيز به بهره‌برداري خواهد رسيد.  

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر