logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۰۱۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

بیانیه گام دوم، شناسنامه انقلاب اسلامی است/ انقلاب خط مقاومت را در قلب استکبار مستقر کرد

-بیانیه-گام-دوم،-شناسنامه-انقلاب-اسلامی-است-انقلاب-خط-مقاومت-را-در-قلب-استکبار-مستقر-کرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: بیانیه گام دوم شناسنامه انقلاب اسلامی محسوب می شود که باید همگان مورد توجه قرار دهند.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام مسعود صفی یاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیانیه گام دوم از چند حیث دارای اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر انقلاب اسلامی در موقف چهل سالگی قرار گرفته است و در این چهل سال دشمن هر آنچه که داشت بسیج کرد تا به زعم باطل خودش، انقلاب را ساقط کند،افزود: شرایط خاص داخلی هم مزید بر علت بود چرا که در یک فضای نامطلوب قرار گرفتیم و برخی‌ها باور کرده بودند که امسال سال آخر انقلاب اسلامی است.

این مسئول ادامه داد: بیانیه گام دوم به عنوان منشور انقلاب اسلامی محسوب می شود که ما هر آنچه که میخواستیم در بخش فرآیند انقلاب اسلامی ترسیم کنیم در این بیانیه آمده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: این بیانیه نگاهی به گذشته انقلاب اسلامی داشته و برای حال انقلاب اسلامی و چشم انداز آن امیدآفرین و روشن است. 

حجت الاسلام صفی یاری خاطرنشان کرد: ما امروز در گام دوم اساسی ترین و اصیل ترین قرائت از انقلاب اسلامی را در خصوص گذشته حال و آینده از مقام معظم رهبری داشتیم؛ وضوعاتی که مقام معظم رهبری در این بیانیه به آن پرداخته بسیار مهم و از جهات مختلف حائز اهمیت است. معتقدم هر آن کس (خصوصا جوانان) بخواهند انقلاب اسلامی را در یک نگاه کلی ببیند و با آرمان ها، برنامه ها و آینده این انقلاب آشنا شود باید به این بیانیه مراجعه کند. در یک کلام میتوان گفت بیانیه گام دوم شناسنامه انقلاب اسلامی است. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته حفظ آرمان ها و حفاظت از اصالت شعارها بوده است،افزود: آرمان‌ها و شعارهای ما که الله‌اکبر و عدالت و آزادی و استقلال ذیل جمهوری اسلامی ماندگار شده و خدشه ای به آن وارد نشده‌است. 

وی با بیان اینکه آرمان غایی انقلاب اسلامی  تمدن سازی است و ما چهل سال در این زمینه زمینه سازی کرده ایم که برای چهل سال آینده کار را پیش ببریم،افزود: مرحله اول انقلاب اسلامی، مرحله دوم نظام جمهوری و مرحله سوم تشکیل دولت اسلامی است تا در قامت انقلاب اسلامی باشد،در این مرحله دولت نسبت به دین مردم نباید بی تفاوت باشد.

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون در مرحله سوم انقلاب و  دولت سازی هستیم، افزود:باید در این زمینه نیز هوشمندانه عمل کرد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: انتظار می‌رود نخبگان و تحلیل گران نقش خود را در تحلیل این بیانیه را به خوبی ایفا کنند چراکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند گفتمان‌سازی و تحلیل عمومی به زبان‌ها و بیان‌های مختلف است. همه مردم باید نسبت به بندهای این بیانیه آگاهی داشته باشند.

 

وی گفت: موضوع دیگری که باید در این بیانیه مورد توجه قرار داد آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی است. بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افق جدید و روشنی را برای انقلاب اسلامی ترسیم می کند.

حجت الاسلام صفی یاری افزود: انقلاب اسلامی از جنس مادی و فیزیکی نیست بلکه هویتی معنوی، آسمانی و مکتبی دارد. امام خمینی (ره) همان روز های آغازین انقلاب اسلامی افق را پیش روی ملت ایران قرار دادند اما متاسفانه با دشمنی استکبار جهانی خصوصا شیطان بزرگ آرمان ها مورد تحریف و جو سازی قرار گرفت اما خوشبختانه تا کنون حیله آنها کارگر نبوده و بعد از این نیز نخواهد بود. معتقدیم که این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی موعود متصل خواهد شد. 

مدیرکل تبلیعات اسلامی استان زنجان گفت: با وجود چالش های فراوانی که انقلاب اسلامی در طول چهل سال آنها را تجربه کرد اما پیشرفت‌های چشم گیری را مشاهده کردیم. بی‌شک با تکیه بر جوانان و پایبندی به آرمان‌های انقلاب می‌توانیم در قله های علم و فناوری اقتصاد پزشکی اجتماعی و.... بدرخشیم.

وی ادامه داد: جوانان نباید فراموش کنند که هم اکنون در چه شرایطی قرار گرفته ایم. ما توانستیم قطب شرق و غرب را از میان برداریم این خود ابر قدرتی بزرگی است.

این مسئول افزود: روزی جدال ما با استکبار بر سر سفارت خانه ها بود اما امروز جدال بر سر حضور ایران در مرز های رژیم اشغال گر است و خط مقاومت را در قلب استکبار مستقر کردیم.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رفت رسانه ها در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی فعالانه تر ظاهر شوند امیدوارم در آینده شاهد حضور فعال و سازنده رسانه ها به‌ عنوان بانیان انتقال پیام باشیم.  

به گفته حجت الاسلام صفی یاری، زنان نیز به مراتب می‌توانند در تحقق این آرمان والا سهیم باشند یا به عبارت دیگر تحقق این آرمان بدون همراهی بانوان ممکن نخواهد بود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر