logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۰۱۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان:

برخی آثار حوزه فرهنگ و ایثار نیازمند آسیب شناسی است/ ضرورت توقف هر گونه یکسان سازی مزار شهدا

برخی-آثار-حوزه-فرهنگ-و-ایثار-نیازمند-آسیب-شناسی-است-ضرورت-توقف-هر-گونه-یکسان-سازی-مزار-شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: برخی آثار منتشر شده در حوزه فرهنگ و ایثار همخوانی با واقعیت ندارد و ضروری است در این زمینه آسیب شناسی انجام شود.

 

علی کاظمی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: آثار بسیاری در حوزه ایثار و شهادت در کشور تالیف می شود که برخی از این آثار نیازمند آسیب شناسی است.

وی با بیان اینکه برای نوشتن آثار حوزه ایثار و شهادت ضروری است با پیشکسوتان این عرصه مشاورت های لازم انجام شود،ادامه داد: تعداد اندکی از آثار این حوزه از دیدگاه پیشکسوتان عرصه فرهنگ و ایثار همخوانی نداشته و یا با واقعیت مطابقت ندارد.

این مسئول برضرورت حفظ آثار دوران دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: به نظرم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دوران دفاع مقدس می تواند در این زمینه کمک کار باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خاطرنشان کرد: فلسفه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به این است که 17 عضو آن می توانند به حفظ آثار حوزه ایثار و شهادت کمک کنند.

کاظمی با اشاره به تشکیل شش کمیته شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: کمیته های پیشکسوتان، زنان، تکریم، انتشارات، پژوهش، رسانه در ذیل این شورا تشکیل شده اند که دستگاه های اجرایی متعددی در این کمیته ها عضو هستند.

وی برضرورت آسیب شناسی کتب حوزه دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: گاهی رزمندگانی که در عملیات های مختلف شرکت کرده اند،از متن نوشته ها اظهار بی اطلاعی می کنند.

این مسئول در خصوص مزار شهدای استان زنجان، گفت: در حال حاضر بیشترین دغدغه ما در حوزه مرمت و نگهداری مزار شهدای استان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه بر اساس ماده 11 قانون جامع خدمات ایثارگری،وزارت کشور در طراحی، ساخت المان مزار شهدا وظیفه دارد،افزود:نگهداری مزارهای شهدا نیز وظیفه شهرداری است.

کاظمی با اشاره به اینکه هر گونه یکسان سازی در مزار شهدا باید متوقف شود،افزود: در استان زنجان یکسان سازی وجود ندارد و در مزارهای شهدا در روستاها  مناسب سازی انجام می شود.

وی بیان داشت: مزارهای شهدا با همان المان و با توافق خانواده های شهدا باید مناسب سازی شود.

این مسئول با اشاره به اینکه هر کاری که برای خانواده های شهدا به اسم شهدا انجام می شود،باید بهترین باشد،افزود: این فرمایشات امام خمینی (ره) برای ما فصل الخطاب است.

وی خاطرنشان کرد: یکسان سازی مزار شهدا خلاف است و دستورالعملی برای استفاده از حجله های قدیمی شهدا نیز ارائه نشده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر