logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۰۱۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
دادستان کل کشور:

لیست دریافت‌کنندگان ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی را در اختیار داریم

لیست-دریافت‌کنندگان-ارز-دولتی-برای-واردات-کالاهای-اساسی-را-در-اختیار-داریم
دادستان کل کشور گفت: لیست کسانی که برای واردات کالاهای اساسی ارز به نرخ دولتی گرفتند در اختیار ماست.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری صبح امروز در آئین افتتاح مجتمع قضایی شهید باهنر و ساختمان اداره‌کل پزشکی قانونی استان کرمان، با بیان اینکه در آستانه ماه رجب هستیم اظهار داشت: ماه رجب یک ماه با عظمت است که باید از فرصت بندگی در این ماه بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه اصل کار خدمت‌رسانی به مردم است گفت: امام علی(ع) فرمود بهترین و زیباترین عدالت‌ها این است که انسان به فردی که مورد ظلم قرار گرفته یاری برساند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه از طریق رسانه‌ها بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب به‌عنوان گام دوم انقلاب منتشر شد، افزود: این سخنان مقام معظم رهبری نباید به یک بیانیه معطوف شود بلکه یک منشوری برای ادامه مسیر انقلاب و نظام اسلامی است. برخی فقط آن را تحلیل محتوایی می‌کنند در حالی‌که این بیانیه نسخه عملی نظام اسلامی است. این بیانیه باید برای همه مسئولان در سه قوه به‌عنوان سرمشق باشد.

منتظری با بیان اینکه انقلاب شجره طیبه‌ای است که به دست امام راحل کاشته و با خون شهدا آبیاری شد و ثمره این شجره باید همیشه به کام مردم برسد، عنوان کرد: جوانان آینده‌ساز این کشور هستند و ما نسل انقلاب وظیفه داریم انقلاب را به دست نسل جوان بسپاریم و رسالت خود را ادا کنیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نسبت به مسئله فساد و اجرای عدالت در جامعه تاکید دارند، گفت: این مسئله خاص دستگاه قضایی نیست و در نظام اسلامی تمام کارگزاران وظیفه دارند که عادل باشند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه اساس اسلام بر اجرای عدالت است و شهدای ما نیز برای اجرای عدالت رفتند، تصریح کرد: اجرای عدالت این نیست که تنها قاضی عادل باشد بلکه بخشی از نابسامانی‌ها و مشکلاتی که امروز در کشور است ناشی از بی‌عدالتی کارگزاران است که در روش یک روش عادلانه را انتخاب نکردند.

وی با اشاره به اینکه در تخصیص و ابلاغ بودجه‌ها اگر با عدالت رفتار می‌شد شاهد این مشکلات نبودیم، عنوان کرد: در بسیاری از مسائل جاری کشور وقتی به‌عنوان مدعی‌العموم وارد می‌شوم می‌بینیم که اگر با عدالت رفتار می‌شد اینگونه نبود.

منتظری با بیان اینکه در جمهوری اسلامی فساد سیستمی نداریم، گفت: گستردگی فساد در حدی نیست که برخی تبلیغ می‌کنند؛ دشمن تلاش می‌کند که در افکار جامعه اینگونه عنوان کند فساد در جامعه نهادینه و سیستمی شده است. مرتب با وزرا در ارتباط هستم و از شخص رئیس‌جمهور تا وزرا باید دست به دست هم بدهیم تا این بخش کوچک از فساد در کشور را پاک کنیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه طمع‌ورزی عده‌ای در بخش خصوصی نیز سبب فساد در کشور می‌شود و نمونه آن در قاچاق کالا را می‌بینیم، گفت: کسانی که ارز به نرخ دولتی گرفتند تا کالاهای اساسی را وارد کشور کنند اسامی آن‌ها و لیست دریافتی آن‌ها در اختیار ما‌ست.

وی با اشاره به اینکه هر آدمی در هر پست و جایگاهی و وابسته به هر فردی اگر به حقوق عامه مردم ضربه بزند با او برخورد خواهیم کرد و مقام معظم رهبری این مسئله را از ما خواسته است، گفت: در این چند سال با تمام مشکلاتی که از کمبود نیروی انسانی و اعتبارات در دستگاه قضا داشتیم در فضای مجازی حرف‌های زیادی علیه رئیس قوه قضائیه کشور زدند که صحت ندارد و قصد این افراد ضربه زدن به قوه قضائیه بود.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر