logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۰۱۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در کارگروه میراث فرهنگی زنجان مطرح شد؛

استقرار 23 راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی استان زنجان/ضرورت حضور پزشکان متخصص در ایام نوروز در استان

استقرار-23-راهنمای-گردشگری-در-اماکن-تاریخی-استان-زنجان-ضرورت-حضور-پزشکان-متخصص-در-ایام-نوروز-در-استان

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: 23 راهنمای گردشگری به صورت ویژه در اماکن تاریخی استان مستقر می شوند.

به گزارش موج رسا; یحیی رحمتی امروز در کارگروه میراث فرهنگی و ستاد اجرایی خدمات سفر زنجان،اظهار داشت: دستگاه های مختلف استان به عنوان متولی ستاد خدمات سفر در سال جاری فعالیت می کنند.

وی از برپایی سفر های هفت سین و بازارچه های صنایع دستی خبرداد و گفت: برپایی و اجرای برنامه نوروزگاه و غرفه عکاسی با لباس محلی،غرفه محصولات کشاورزی،سوغات شهرها، استقبال از اولین مسافران نوروزی با اهداء صنایع دستی از دیگر برنامه های اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان محسوب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خاطرنشان کرد: 23 راهنمای گردشگری به صورت ویژه در اماکن تاریخی استان مستقر می شوند.

رحمتی با اشاره به ارائه فراخوان دومین جشنواره عکس، فیلم و سفرنامه نویسی در ایام نوروز، افزود: ثبت آمار گردشگران نیز از طریق اپلکیشن انجام می شود.

استاندار زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: 25 اسفند ماه سال جاری در ظرف یک روز از اقدامات کمیته خدمات سفر استان بازدید می شود.

فتح الله حقیقی برضرورت نظارت بر اصناف در این ایام تاکید کرد و گفت: کشیک های اعلام شده به صورت جزوه و کتابچه تنظیم و در اختیار مدیران قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در استانداری زنجان هم کشیک های نوروزی مشخص شده است و ضروری است هماهنگی بین دستگاه های خدمات رسان انجام شود.

استاندار زنجان ادامه داد: حضور پزشکان متخصص در ایام نوروز ضروری است تا خدمات رسانی مطلوبی به مردم انجام شود.

حقیقی اطلاع رسانی صدا و سیما از ستاد خدمات سفر را مهم ارزیابی کرد و گفت: مستند سفر در نوروز امسال تهیه شود.

وی بیان داشت:ضروری است از مراکز خدماتی بین راهی بازدیدهای لازم صورت گیرد تا مسافران با مشکل مواجه نشوند.

استاندار زنجان برگزاری نمایشگاه بهاره را برای تامین اقلام اساسی مردم ضروری دانست و گفت: باید پاسخگوی مردم در برنامه ها بوده و مانور مشترک با نیروی انتظامی برای هماهنگی بیشتر برگزار شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: طرح آرامش بهاری در بهار امسال نیز اجرایی می شود و مراسم آغاز سال نو در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

وی با اشاره به اولویت بندی امامزادگان،افزود: امامزادگان و بقاع متبرکه روستاهای استان زنجان نیز در این ایام دارای برنامه هستند.

این مسئول از باز بودن شبانه روزی مساجد در ایام نوروز خبرداد و گفت: به مساجد در این زمینه دستوراتی داده شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر