logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۰۱۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سردار نقدی:

اعتماد مسئولان به دموکرات‌های آمریکا به دلیل تحلیل غلط‌شان بود

اعتماد-مسئولان-به-دموکرات‌های-آمریکا-به-دلیل-تحلیل-غلط‌شان-بود
معاون فرهنگی سپاه با بیان اینکه مشکل اقتصادی با روابط خارجی حل نمی‌شود، گفت: عده‌ای فکر می‌کردند اگر دموکرات‌ها در آمریکا سرکار بیایند به برجام پایبند خواهند ماند.

به گزارش موج رسا; سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان که به بدعهدی‌های باراک اوباما در قبال برجام اذعان کرده بود (اینجا بخوانید)، اظهار داشت: اینکه عده‌ای فکر می‌کردند اگر دموکرات‌ها رهبری آمریکا را در دست داشتند به برجام پایبند بودند، به دلیل تحلیل سرتاپا غلط است.

 
وی ادامه داد: آنهایی که فکر می‌کنند مشکل اقتصادی کشور با روابط خارجی حل می‌شود، تحلیل تماماً اشتباهی دارند.
 
سردار نقدی گفت: برخی مسئولان در دولت، دستگاه دیپلماسی، مجلس شورای اسلامی و دیگر سازمان‌ها با وجود گذشت چندین سال همچنان تحلیل‌های غلطی دارند. اینها بروند تحلیل‌های سرتاپا غلط خود را اصلاح کنند. مسئولان باید به دنبال عملی کردن بیانیه مهم مقام معظم رهبری باشند.
 
معاون فرهنگی سپاه با بیان اینکه آمریکا با همه کشورهایی که مذاکره کرده از موضع بالاتر و استکباری سخن گفته است، ادامه داد: تاریخ نشان داده آمریکایی‌ها هیچگاه به عهد خود پایبند نبوده و پیمان‌های بین‌المللی که خود آنها را ایجاد کرده‌اند مانند مباحث تجارت جهانی را برهم زده‌اند.
 
سردار نقدی در ادامه با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه اسبق آمریکا گفت: جان کری ۶ ماه پیش اعلام کرد برنامه دولت آنها هم این بوده که برجام را اجرا نکنند و اروپایی‌ها را هم با خود همراه کنند اما ترامپ عجله کرده و قبل از اینکه اروپایی‌ها را با آمریکا همراه کند، از برجام خارج شده است.
 
وی افزود: دلیل انتقاد جان کری از ترامپ این است که عجله کرده و پیش از همراه کردن اروپایی‌ها از برجام خارج شده است. این سخنان مشخص می‌کند که در عهدشکنی و بدعهدی میان دموکرات و جمهوری خواه در رهبری آمریکا تفاوتی وجود ندارد، این اعتراف بیان حقیقتی بود که برای پاسخ به افکار عمومی آمریکا توسط جان کری اعلام شده است.
منبع: مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر