logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۹
[ شناسه خبر : ۱۰۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان مطرح كرد

تشکیل 211 فقره پرونده تغيير كاربري غیرمجاز اراضي كشاورزي در استان زنجان

تشکیل-211-فقره-پرونده-تغيير-كاربري-غیرمجاز-اراضي-كشاورزي-در-استان-زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از تشکیل 211 فقره پرونده تغيير كاربري غیرمجاز اراضي كشاورزي در استان زنجان خبر دادو گفت: در طول سال جاری تا کنون 211 پرونده تشکیل و 65 پرونده نیز به دادسرا صادر ارجاع داده شده است.

به گزارش موج رسا; عبدالله جعفری ظهر امروز در جلسه حفظ حقوق بیت المال در مراتع طبیعی با اشاره به ابلاغ قانون جامع حد نگاری توسط مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: این قانون دستگاه های اجرایی را مکلف کرد با انجام کارهای مهندسی و تهیه نقشه های حدنگاری ابتدایی برای تمامی اموال و اراضی تحت مدیریت خود، آن ها را برای صدور سند در اختیار سازمان ثبت قرار دهند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین فلسفه‌ های تشکیل این جلسات حفاظت از منابع طبیعی است، افزود:  با همراهی و همدلی همه افراد می توان حفاظت از منابع طبیعی را به صورت درست انجام داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه همواره منابع طبیعی مورد تعرض و تهاجم بوده است که در این زمینه 299 نفر متهم بود احضار و 98 مورد نیز قلع بنا صادر شده است، بیان کرد: در طول سال جاری تا کنون 211 پرونده تشکیل و 65 پرونده نیز به دادسرا صادر شده است.

 جعفری با بیان اینکه در سازمان جهاد کشاورزی در دو حوزه مهم کارهایی درباره تغییر اراضی کاربری انجام شده است که یکی بحث کاداستر است که از امسال در شهرستان طارم آغاز شده است و با همکاری سازمان نقشه ‌برداری در حال انجام است، تصریح کرد: در سال آینده نیز بخش ‌های دیگر استان در قالب طرح کاداستر مورد نقشه ‌برداری قرار خواهد گرفت.

 

* افزایش قاچاق چوب در طارم/ کمبود نیرو داریم

خلیل آقاجانلو مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه قاچاق چوب در شهرستان طارم افزایش یافته است، اظهار داشت: تعداد محدودی سودجو در این شهرستان اقدام به قطع درختان می‌کنند.

وی با اشاره به تقویت یگان حفاظت، گفت: در حال حاظر ما برای هر 70 هزار هکتار یک نفر جنگلبان داریم که این اصلا کافی نیست و نرم استاندارد هر نفر برای جنگلبانی 10 هزار هکتار است.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان، ادامه داد: کشیک نورزی از 28 اسفند ماه امسال فعالیت خواهد کرد.

//پ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر