logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۴
[ شناسه خبر : ۱۰۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر روابط عمومی محیط زیست استان زنجان:

میزان تخلفات اراضی ملی در زنجان کاهش یافته است

میزان-تخلفات-اراضی-ملی-در-زنجان-کاهش-یافته-است

مدیر روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه مسئولیت این اداره حفاظت از اراضی ملی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: از ابتدای سال تاکنون برای 7 مورد تخلف تصرف اراضی ملی پرونده تشکیل یافته و اعلام جرم شده است که برای این افراد حکم نیز صادر شده است.

امجد باقری امروز در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: 22 درصد از اراضی استان که بالغ بر 503 هزار هکتار از اراضی استان  تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان است که این میزان 22 درصد از کل اراضی استان را شامل می شود.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تخلفات صورت گرفته در حوزه شهرستان زنجان و مربوط به مناطق حفاظت شده سرخ آباد بوده است.

مدیر روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به لزوم همکاری دهیاران، شوراهای روستایی با ماموران حفاظت محیط زیست استان زنجان، ابراز کرد: دهیاران، روستائیان و اعضای شورای روستاها در این زمینه می توانند نقش بسیار موثری را داشته باشند چرا که با توجه به وسعت مناطق و کمبود نیروی انسانی امکان پایش مستقیم توسط ماموران حفاظت محیط زیست وجود ندارد.

وی با بیان اینکه میزان تخلفات در طی سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، عنوان کرد: خوشبختانه میزان تخلفات با توجه به حساس شدن شهروندان در حفظ محیط زیست کاهش یافته است.

باقری افزود: آگاه سازی و آشنا‎سازی شهروندان و روستائیان می تواند سبب افزایش حساسیتهای مردمی نسبت به حفظ محیط زیست شود چرا که تخریب مراتع طبیعی علاوه بر از بین رفتن اکو سیستم طبیعی منطقه سبب فرسایش خاک و نیز ایجاد سیلاب در این مناطق روستایی خواهد شد که اثرات تخریبی زیادی را به بار خواهد آورد.    

وی هرگونه تخلف اعم از تغییر کاربری زمین ، خاکبرداری غیرمجاز، آسیب رساندن به طبیعت، تخریب مراتع، قطع درختان و احداث جاده، بدون اخذ مجوز از این اداره کل در اراضی حفاظت شده ممنوع است.

مدیر روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان بر اساس قانون با پدیده زمین خواری در این مناطق برخورد جدی می کند، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی، متخلفین پس از دستگیری و تشکیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه برخورد یگان محیط زیست با زمین‌خواران اراضی ملی زنجان جدی است ابراز کرد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان در همه مناطق تحت نظارت سازمان متبوع نظارت دقیقی دارند و در چارچوب قانون با زمین خواران و متصرفان اراضی ملی برخورد می‌کنند./ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر