logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۰۰۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

فیسبوک اطلاعات شخصی کاربران را با همکاری برخی از اپلیکیشن‌ها سرقت می‌کند

فیسبوک-اطلاعات-شخصی-کاربران-را-با-همکاری-برخی-از-اپلیکیشن‌ها-سرقت-می‌کند-
اسناد جدید نشانگر همکاری برخی از اپلیکیشن‌های موبایلی با فیسبوک برای سرقت اطلاعات شخصی کاربران است.

به گزارش موج رسا; بر اساس اسناد تازه‌ای که روزنامه وال‌استریت ژورنال اقدام به انتشار آن کرده است، فیسبوکاطلاعات حساس و خصوصی کاربران خود را از طریق همکاری با برخی از نرم‌افزارهای موبایلی به اشتراک می‌گذارد.

مدارک موجود در این سند افشاء می‌کند که فیسبوک با هدف کسب سود بیشتر در تبلیغات درون نرم‌افزاری خود و فروش اطلاعات کاربران به شرکت‌های تبلیغاتی این اقدام را انجام داده است. مراکز درمان ناباروری و تناسب اندام بیشترین تمایل را برای همکاری با فیسبوک دارند. این شرکت‌ها با داشتن اطلاعات کابران به راحتی می‌توانند تبلیغات جهت‌دهی شده و مرتبط با نیاز‌های هر فرد را برای او ارسال و به سود بیشتری دست‌ یابند.

این اسناد جدید در حالی انتشار یافته است که فیسبوک همچنان درگیر پرونده‌های رسوایی‌های پیشین خود است. با این حال این شبکه اجتماعی هنوز هم حریم خصوصی کاربران خود را نقض می‌کند و علاوه عدم رعایت حقوق کاربران، برخی اپلیکیشن‌های تلفن همراه را نیز به سمت سرقت اطلاعات خصوصی کاربران سوق می‌دهد.

این اپلیکیشن‌ها که هنوز نامی از آن‌ها منتشر نشده است، تنها متعلق به یکی از سیستم‌عامل‌های پرطرفدار تلفن همراه در جهان نیستند و هم در اندروید و هم در IOS فعال هستند. بسیاری از این برنامه‌ها حتی برای سوءاستفاده از اطلاعات کاربران نیازی به نفوذ به حساب کاربری آن‌ها در فیسبوک ندارند و از طریق‌های همکاری‌های خود با فیسبوک، به اطلاعاتی که کاربر در خصوص وضعیت مالی و سلامتی خود به اشتراک گذاشته است، دست می‌یابند.

فیسبوک اطلاعات شخصی کابران را با همکاری برخی از اپلیکیشن‌ها سرقت می‌کند

به عبارت دیگر فیسبوک با جمع‌آوری گسترده اطلاعات مالی و فیزیکی کاربران خود از آن‌ها در ایجاد یک الگوریتم هوشمند و سازمان‌دهی شده تبلیغاتی استفاده می‌کند. اما فیسبوک با غیرواقعی خواندن اسناد منتشر شده، تنها گفت: «ما با رعایت حریم خصوصی کاربران تنها در مواردی که نیاز به بهبود قابلیت‌های نرم‌افزاری و توسعه ویژگی‌های فیسبوک باشد، از اطلاعات کاربران استفاده می‌کنیم.»

بسیاری از دولت‌ها و حکومت‌های جهان به این نتیجه رسیده‌اند که فیسبوک به تنهایی نمی‌تواند بر روی امنیت شبکه خود نظارت کند و درصدد هستند تا با اعمال فشارهای بیشتر بر روی این شبکه اجتماعی آن را به سمت نظارت‌های بین‌المللی بکشانند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر