logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۶

اقتصادي

لزوم شناخت توانمندی‌های استان در حوزه آی‌تی

استاندار زنجان گفت: در اکوسیستم فناوری و نوآوری هدف افزایش سهم تولید اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالصی داخلی از محل توانمندسازی شرکت‌های فعال در حوزه فناوری دیجیتال است.

ظرفیت‌ روستاها مورد توجه قرار گیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه در دستیابی به شعار سال باید ظرفیت‌های موجود در مناطق روستایی مورد توجه قرار گیرد، گفت: اصلی‌ترین شاخص و توانمندی، دارایی نظام‌، مردم هستند و باید برای آبادانی کشور و رفع مشکلات تلاش کرد.

افزایش ۱۵ درصدی قیمت حبوبات در زنجان

رئیس اتحادیه خوار‌و‌بار و لبنیات‌فروشان استان زنجان گفت: بعد از تعطیلات نوروز قیمت حبوبات در استان ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافت که علت این امر نیز کاهش تدریجی ذخیره موجود است.

مصرف بیش از 3 میلیارد متر‌مکعب گاز در زنجان

مدیر‌عامل شرکت گاز استان زنجان از مصرف بیش از 3 میلیارد و 418 میلیون متر‌مکعب گاز طبیعی توسط مصرف‌کنندگان زنجانی در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی طی سال گذشته خبر داد.

زنجان جزو ۵ استان برتر نساجی کشور است

معاون امور صنایع، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: استان زنجان زنجیره تکمیلی صنعت نساجی را از پنبه، نخ، ریسندگی و رنگرزی، پارچه و تولید پوشاک دارا بوده و جزو ۵ استان برتر کشور است.

ذخیره آب شیرین با استفاده پساب در صنعت

ناظر اجرا و ارتقاء تصفیه‌خانه آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با استفاده از پساب تولیدی در تصفیه‌خانه فاضلاب در بخش صنعت، از مصرف آب سالم در این بخش جلوگیری و به ذخیره منابع آب شیرین کمک شایانی می‌شود.

نان زنجان رتبه برتر کیفیت را گرفت

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: طبق گزارش مرکز پژوهش‌های غلات کشور، نان‌های تولیدی استان زنجان در اسفند ماه سال گذشته رتبه برتر را به لحاظ کیفیت در سطح کشور کسب کرد.

قلع‌و‌قمع ۸۵ فقره ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در زنجان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در تعطیلات نوروز امسال اقدام به قلع و قمع ۸۵ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی استان شد، گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان در مبارزه با ساخت و ساز‌های غیر مجاز جدی و پیگیر است.